Sofia, dag 3

Vi vaknade till ytterliggare en dag i den kontrastfyllda staden. Här hittade vi en gammal kyrka mitt i tunnelbanenedgången.
Fina elskåp.
Den stora katedralen från ett annat håll.
Någon viktig byggnad med en viktig eld framför.
Universitetet med vackra blomsterbäddar.
Ännu mer universitet.
Katedralen på längre avstånd.
Ett himla gott bröd.
Och så himla god korv med ajvar. 
Sen traskade vi vidare genom Sofias största park. Vi tänkte att vi skulle gå igenom hela men istället hamnade vi här.
Vid ett övergivet och förvuxet komunnistiskt monument.
Så himla stort!
Trasigt var det också, armar, vapen och på vissa ställen hela människor fattades.
Vi hittade ett övergivet hus i parken.
Sen gick vi till gågatan. Här ser vi ännu mer kommunism, och Victor.
Gågatan med bergen i horisonten.
Ett kommunistiskt monument som aldrig blev klart.
Något super-mega-stort kulturhus.
En pytteliten minneskyrka.
Ännu mer gågata.
Här fastnade vi den kvällen. På ett microbryggeri som hade en öltapp vid varje bord. Man betalade för varje deciliter öl man tog från tappen. Och de hade hemmagjorda chips! (De åts dessvärre upp så glupskt att ingen bild hann tas.)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!min sambo och jag ska snart åka till Sofia,lite nyfiken vilken adress microbryggeriet ligger eller om ni kommer ihåg namnet😀, Mvh Fredrik

Svar: Oj, jag är ledsen. Har ingen aning!
Linnea Gebka

2016-08-21 @ 13:01:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0