Valparaíso dag 3

 
Dag tre började vi med att gå på utomhusmuseet, med en massa kända konstnärers verk på väggarna.
Synd bara att jag inte minns vilka de var.
Den gillade jag!
Obligatorisk utsiktsbild.
Där uppe sitter en kvinna med ansiktet i handen, kan relatera.
Mad men-inspirerat?
Lungor? Lyckokaka? Obs, kolla hur brant backen är!
Den här var också lite imponerande.
Sedan traskade vi nedåt.
Och uppåt igen, svårt att bestämma sig.
Någon form av båt, tror jag?
Sedan ville vi äta på en vegansk restaurang som vi blivit tipsade om, men den var stängd. Så vi kollade på konst/skräp istället.
Och hunden! Så fluffig.
Hej katten!
Innan jag tog den här bilden hade vi köpt prints med typiska Valpo-motiv.
Märks att vi hittade en favoritgata tror jag.
Sånt här är ju kul, små ananasar som gör det där fula räcket finare.
Det är kanske här en borde bo.
Och så utsikt, igen. Börjar bli tjatigt.
Sedan hittade vi ett matställe, jag åt risotto med broccoli.
Teresia åt gnocchi.
Sedan promenerade vi mer och vi såg mer gulliga hus.
Mer utsikt.
Mer pastelliga hus.
Gud vad jag tjatar.
Smyfotade ett gulligt par, för sådan är jag.
Den var lite tuff, borde måla alla garageportar så.
Vi hittade en kyrka.
Den här tanten var ändå en favorit.
Som går runt hela byggnaden.
Gult hus med pastellgröna och lila luckor, perfektion va?
Snälla, kolla på lutningen.
Mucho gusto!
Där borta ser man kyrkogården.
Sedan var vi takterasssugna.
Och drinksugna.
Vi hade bra utsikt och så var den dagen slut.

Kommentarer
Postat av: filmstj%2525252525252525E4rnan%252525252525252520och%252525252525252520reseledaren

Valparaiso är verkligen ett speciellt ställe! Känns härligt obekymrat och fritt av bilderna att döma.

2017-07-09 @ 20:17:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0