Buenos Aries dag 2

Blå himmel!
Gröna träd!
Sommar!
Och så en superfin tearer i en lika fin stad.
Overload på fina byggnader, orkade inte fota alla.
Buskiga balkonger.
Lutande tornet i Pisa i modern tappning, fast rakt och på andra sidan jorden.
Och så gick vi förbi mitt framtida hus, helt övergivet men så fint.
Träden växte genom staketet.
Murgröna på väggarna.
Teresia godkände, om hon är snäll får hon kanske ett rum i huset.
Kyrka.
Innuti kyrka.
Kyrkogård.
Lemonader, så himla goda!
Sedan åt vi mexikanskt, burritos.
Och quesadillas.
Det här var någon skola tror jag.
Och en gigantisk metallblomma som egentligen skulle vara finare på kvällen men det fick vi aldrig se.
Grönt!
Sen gick vi på konstmusuem, kul!
Och i botaniska trädgården.
Så mycket grönt!
Fina hus och massa sol!
Väggkonst.
Sedan blev någon grinig pga låg blodsockernivå (ja, jag) så vi satte oss ned och drack öl och åt.. något som jag inte minns för jag glömde fota.
Jag tror att det här var dagen vi gick absolut längst på hela resan.
Sista området vi kom till blev lite favorit, så vi åkte tillbaka en annan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0