Córdoba dag 5

Jag har faktiskt ingen aning om vad vi gjorde dag fyra, har inga bilder från det heller, så vi går direkt till dag fem.
Dag fem började med att vi gick bort till bussterminalen för att köpa biljetter till nattbussen till Mendoza.
Sedan gick vi tillbaka, jag minns att vi stannade på ett ställe som hade vegetarisk buffé på kilopris och att det var väldigt gott, men det finns inga bilder från den maten heller.
Jag har för mig att detta var en lördag, och att vi gick tillbaka till det området som hade en massa innergårdar med caféer och butiker.
Vi hade nämligen hört att det skulle vara marknad (och det var färgglada hus som vi ville titta på).
Och fina tegelhus!
Kanalen var inte så välfylld.
Sedan hittade vi marknaden!
De sålde så himla mycket fina växter som vi inte alls kunde släpa med oss genom Sydamerika.
De hade kläder och en massa krimskrams.
Vi köpte gulliga kylskåpsmagneter, sedan började det dra ihop sig för regn så vi gick tillbaka till hostelet. Fram emot kvällen minns jag att vi gick till en restaurang som enbart serverade potatisrätter (och det var jättegott) men jag orkade antagligen inte släpa med mig kameran så det finns inte bilder på den maten heller.

Kommentarer
Postat av: filmstj%252525E4rnan%25252520och%25252520reseledaren

Av bilderna att döma kan man inte tro att Cordoba är miljonstad. Ser ganska gemytlig ut

2017-06-22 @ 17:47:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0