San Pedro de Atacama dag 3

Dag tre tyckte vi att det var dags att bada, det var trots allt kanska varmt i öknen.
Men så gick bilen vi åkte i sönder, så vi fick gå en bit (ganska lång bit).
Men så kom vi till slut fram.
Lagunas Escondidas. Tror det betydde de hemliga lagunerna.
Åter igen, så märkligt landskap.
Det här var alltså saltvattenssjöar mitt i öknen.
Vad är det för konstig jord?
De flesta var ganska grunda.
Så vi fick inte bada i dem.
Så vi gick på led på den skrovliga marken.
Bort till den sjön vi fick bada i.
Här har jag tagit ett dopp och var inte helt förtjust.
Hela jag blev täckt i salt.
Armen med!
Teresia var betydligt mer road av saltet än jag.
Oklart vad jag gör på den här bilden.
Där flöt vi runt som korkar ett tag.
Sedan gick vi på led tillbaka.
Vi fick duscha av oss det värsta av saltet.
Snällt, för himmel vad det skavde.
Sedan lämnade vi sjöarna och åkte vidare.
För att kolla på solnedgång (yes!).
"Yes!" verkade Teresia också känna.
Har inget att tillägga, solnedgången var himla fin.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0