Paris, dag 1

Jag åkte till Paris med farmor och hennes man, dessvärre vågar jag inte stava till grejerna vi besökte, så det kommer jag strunta i.
Vi gick lite på en lummig gata för att hitta någonstans att äta.
Och vi åt tortellini eller ravioli eller något, är det ens skillnad? 
Och pasta.
Farmor såg ut som en filmstjärna, som vanligt.
Puss-puss framför Eiffeltornet.
Så himla stiliga.
Klassisk bild?
Fransmännen är ju patrioter.
Those who jump from a bridge in Paris are in-Seine.
Reseledare (även känd som Håkan).
Obligatorisk hålla-i-handen-och-se-kära-ut-i-Paris-bild.
Pampig byggnad som sett sina bästa dagar.
Ett stycke filmstjärna.
Och reseledare.
Farmor blev trött i ryggen.
Piffigt med fönsterluckor.
På riktigt nu, varför har vi inte det hemma?
Fina Metro-skyltar.
Frihetsgudinnans låga var det va? Och alla dessa himla lås.
Sedan skulle vi fortsätta gå, och gå, och gå.
Klassiker. Håkan läser om det vi ser, jag fotograderar allt och farmor iaktar.
Så kom vi till en pampig plats.
En pampig byggnad som inte fick plats i bild.
Och den där långa paradgatan som jag aldrig kan stava till men bågen i ena ändan.
Och de här i andra ändan.
Mer pampiga byggnader.
Och fontäner.
Åter igen, filmstjärna.
Hittade en hima fin klocka också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0