Rosario dag 1

Tredje dagen i Montevideo vill jag minnas att vi var trötta efter carnevalen, och vi hade en nattbuss på kvällen, så vi tog det lite lugnt.
Så jag tog bara de här två bilderna från en mysig restaurang.
Efter nattbussen i Montevideo kom vi fram till Rosario i Argentina.
Vi promenixade lite i en maffig park.
Som hade en sjö.
Och massa fontäner.
Sedan gick vi in mot stan.
Det var söndag, tror jag, så det var himla lugnt.
Maffig byggnad.
Pojke i fontän.
Tror faktiakt Rosario var ganska bra på det där med maffiga byggnader.
Japp.
Har inget att tilläga från vår stadspromenad mer än att byggnaderna faktiskt var ganska fina.
Sedan styrde vi mot det stora monumentet, som jag förstod det vallfärdar argentinarna hit.
Kvinna i fontän.
Där, där är monumentet.
Först en bro omringad av ett gäng skulpturer.
Sedan en arkad, typ i alla fall.
Sedan lagom många trappsteg fram till obelisken.
Enorm! Och av någon anledning som vi aldrig fick reda på var det sjukt mycket människor där.
Arkaden, typ.
Lite längre ned, mot vattnet, var det ett monument för Malvinas.
Det tyckte Teresia var kul, för hon heter Malvina i mellannamn.
Rätt fint ändå, alltså.
Titta så duktiga de är på byggnader!
Vi hittade ett vattentorn.
Sedan passerade vi monumentet på vägen tillbaka till hostelet, och då var det ännu mer människor där.
Väggkonst!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0