Madrid dag 3

Vi började dagen med långfrukost på vårt favoritcafé, här är mina mackor.
Och här är Teresias.
Och här är Teresia själv!
Efter frukosten gick vi till Retiroparken.
Det var härligt väder.
Och träden var alldeles höstiga.
Vi gick runt och njöt lite.
Och så kom vi fram till Kristallpalatset.
Det var himla fint mitt bland allt det gröna.
Önskar bara att det inte varit massa människor där.
På golvet stod en massa namn skrivna i vatten.
Inte likt något annat jag sett innan, kanske växthus.
Teresia var glad!
Det var fint utvändigt också.
Vi snirklade oss lite till genom parken.
Och kom fram till en väldigt polerad del.
Med gulliga, fluffiga träd.
Fluff!
Vi kom ut ur parken på baksidan av Prado-museet.
Passade på att ta en bild på ingången.
Sedan var det livsviktig kaffepaus!
Vi kom fram till nationalbiblioteket men fick inte gå in.
Så jag tog en bild på huset på andra sidan gatan istället.
Och så började solen gå ned, så vi bestämde oss för att röra oss tillbaka till hostelet.
Solnedgång, ja tack!
Vi behövde få ligga lite i horisontellt läge innan vi skulle gå ut och äta tänkte vi.
Centralstationen utifrån!
Och så hittade vi en underbar växtvägg.
Såhär borde alla hus se ut.
Eller såhär.

Kommentarer
Postat av: filmstjarnan%2C_reseledaren

Rena reklamkampanjen för Madrid. Du har övertygat oss. Vi ska till Madrid!

2017-12-02 @ 10:25:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0