Sao Paulo dag 2

Dag två började vi med att gå bort till en supertuff skyskrapa (bild kommer sen).
Och där fast ett konstmuseum där Yoko Ono hade utställning.
Det var interaktivt och skoj.
Jag knöt också fast en lapp i trädet.
Där fick vi pins också.
Det var en rätt häftig byggnad.
Utanför stod speglar.
Vi fick en kompis på bild.
SKÅDA skyskrapan.
Så tog jag en njutig bild av Teresia.
När jag sitter och kollar på bilderna nu, februari, snart ett år senare, ser det helt otroligt varmt och grönt ut.
Vi gick runt i en massa tomma kvarter. 
Kanske var det tomt för att det var påsk.
Samma sak som dagen innan, helt sjukt mysigt ljus?
Och en stilig bil.
Känns som att någon letar efter Frida.
Vi hittade en väldigt beväxt gata.
Och futuristiska hus.
Och en gata som lutade helt osannolikt mycket.
Får det ens luta så mycket utan att man trillar?
Och så skyskrapor lång bort.
Vi hittade en väldigt långsmal park.
Så smal, men ändå fick en bäck plats.
Så mysigt?!
Jag vet inte men Sao Paulo kändes som den perfekta blandingen av det jag gillar i städer.
Med grönska, väggkonst...
...och höga hus.
Vi pausade och delade på en acaí bowl.
Här var en helt ny typ av väggkonst.
Vi kom fram till att vi skulle bo i det huset.
På grund av den tjocka växtväggen.
Teresia var glad.
Och så hittade jag en tjusig blomma.
Och fler oerhört växtrika gator.
Ihihi, så fint.
Vi ville absolut inte bo i den gråa byggnaden, den såg stel ut.
Väggkonst.
Och mer.
Och sedan var det mörkt och vi drack suröl.

Kommentarer
Postat av: filmstjarnan%2C_reseledaren_och_syrran

Jajaja, väggkonst, grönska och höga hus. Fint. Men. Vi vill veta vad det stod på din lapp! Och vad det gäller lutande gator tycker vi Malmöbor att ni överdriver i Göteborg oxå.

2018-02-01 @ 19:32:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0