Berlin

Klockan lagom tidigt begav vi oss från vårt hotell till tågstationen med all packning på ryggen. Vi såg Tycho Brahes namn på husfasaden och undrade vad tusan han gjort i Prag.
Konfunderad kille. Var inte Brahe på Ven?
Jag hittade en klisterlapp på en stople som är ett utmärkt exempel hur det fientlighet på många ställen runt om i världen om olika grupper av människor.
Tågstationen.
TÅGSTATIONEN! Okej, den riktiga låg en våning ner men varför är inte alla stationer fina?
Kupoltak och grejer ju.
Här dokumenteras vår sista platsbiljett.
Äntligen i Berlin! Glückman hämtade upp oss på stationen i Berlin och tur var väl det för den var helt enorm men 100 olika rulltrappor som ledde till olika våningar. 
Resten av kvällen utöver att sitta på deras balkong så drack vi öl, spelade biljard och sedan fotbollsspel. (På tal om sådana fotbollsspel, vi borde verkligen ha ett i kollektivet. Var hittar man sådana billigt?)
Resten av tiden i Berlin blev det inte så många bilder för jag orkade inte släpa med mig kameran och vi såg inte direkt något nytt. Dumt, jag vet. Jag får helt enkelt åka dit igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0