Sucre dag 3

Dag två tog vi tydligen inga bilder, så vi hoppar direkt till dag tre.
Vi började med att promenixa till parken.
Det var lite marknad, men de sålde mest sötsaker vad jag minns? Och det var fullt av getingar.
De hade en fontän i alla fall.
Där är teatern.
Och en obligatorisk obelisk.
De verkar lite kristna.
Sedan gick vi in och postade vykort. 
Postkontoret låg alltså mitt emot den fina universitetsbyggnaden.
Sedan pinnade vi upp på höjderna igen.
Uppåt!
Vi hade inte fått nog av arkaden.
Fint!
Och sedan nedför, bland gränderna som alla hette något med "katt".
Väggreklam på det här sättet är ju mycket roligare än affischer.
Vi hittade den sjukaste kaktusen i mannaminne.
Och så åt vi god vegetarisk lasange.
Och gick lite på marknaden för köpa frukt till bussfärden vi skulle göra under natten.
Bussfärden som var bitande kall och jag kunde svära på att vi inte skulle överleva.
De hade god frukt i alla fall.
Och så tog jag en sista bild på en traditionell kvinna.

Kommentarer
Postat av: filmstjarnan%2C_reseledaren_och_syrran

Verkar vara en stillsam stad. Lite bilar och så.

2018-01-22 @ 21:35:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0