Rio de Janeiro dag 3

Dag tre var lite regnigt.
Men vi promenerade på ändå.
Och kikade på fina hus.
Kanske var det att ljuset inte var lika fint i Rio som i Sao Paulo som gjorde att jag inte blev lika stormförtjust.
De hade mycket fina hus i alla fall.
Och här och var en utsikt.
Varför ser det inte ut såhär i Sverige? Mycket roligare ju.
Och såhär.
Vi följde spårvagnsspåren.
Och kikade ut över ett disigt Rio.
Växter klängde sig fast i ledningarna.
Låtsades som att det var ett tropiskt Göteborg,
Hej Teresia i regnjacka!
Det är som om intresset för pastelliga hus aldrig tog slut.
Hittade en fin grind.
Och mer pastell.
Här hade de kaklat lite.
Spårvagn!
Och så kom vi fram hit.
Någon form av kulturhus.
Med riktigt bra utsikt.
Så såg det ut utifrån.
Och innuti.
Halvvägs upp kunde vi inte se utsikten för alla palmer.
Och så kom vi upp.
Här ser man rymdskeppskyrkan.
Och lite av Jesus.
Sen var vi hungriga.
Och jag har för mig att vi åt någon svamphistoria.
Sedan gick vi tillbaka till hostelet för jag skulle ensam åka tillbaka till Sao Paulo.
 

Kommentarer
Postat av: filmstjarnan%2C_reseledaren_och_syrran

Inte väder för samba precis. Synd. Men Copacabana hoppas vi på ändå.

2018-03-03 @ 16:18:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0