Den stora tyfonen i Japan

Här är ett par bilder från mobilen jag tagit under veckan som gått i Tokyo. Vädret har var perfekt, sol och flera grader över 20-sträcket. Men igår fick vi höra varningar hela dagen, "Var försiktiga, den stora tyfonen kommer!". Nu är klockan 15:45 i Tokyo, jag har inte vågat mig ut och jag har aldrig varken sett eller hört ett så ihållande skyfall. Annars mår vi bra här, frukten är dyr men maten generellt är billig. Man kan köpa sushi på varje litet livs och miljöerna växlar ständigt mellan förtvivlat trångt och enorma öppna platser.

Kommentarer
Postat av: Niusia o Håkan

Tack för rapporten. Vi följer nyheterna om tyfonen här hemma, dina iakttagelser gör oss lite lugnare. Ta inga risker. Vi hämtar dig på Anna Lindh på lördag, ring när du är på gång. Kramar

2014-10-05 @ 15:54:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0