Dagsutflykt till Uspallata

Dag tre i Mendoza var vi (i alla fall jag) trötta på Malbec och allt vad det heter.
Så vi tog en omnibus till Uspallata.
Det är liten by, mitt bland anderna.
Det bor inte mer än 3500 invånare där, Teresia var sådär imponerad i början.
Det var jag som tvingade ut oss dit, med motiveringen "Seven years in tibet spelades in här!".
Vi hyrde moutainbikes.
Fick sällskap av hundar.
Och så gav vi oss ut (med många fotostopp).
Teresia blev rätt imponerad trots allt.
Det ser inte så brant ut, men jag lovar, det var det!
Efter ett tag tog vattnet slut så vi vände tillbaka.
Men först klättrade vi upp på ett litet berg.
Wie!
Mellanmålsdags.
 Himla häftigt var det, rekomenderas varmt till exakt alla! Tråkigt att vi inte hade mer vatten med oss, det var över trettio grader och alldeles för varmt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0